_LAM1665

機場外圍 航空核心

距離香港國際機場50公里的將軍澳工業邨,設有一個連機場員工也許未必知道的「隱世」設施,每日守護着航空業的核心 ─ 飛機引擎維修。這座設施所屬的香港航空發動機維修服務有限公司(HAESL)由香港飛機工程與勞斯萊斯(Rolls-Royce)合資擁有,是全港唯一專門維修Rolls-Royce飛機引擎的公司,亦是亞太區兩間得到Rolls-Royce認證的大型引擎維修商之一。

HAESL的維修設施面積龐大,寧靜的環境和機場有着很大的對比。

HAESL的維修設施面積龐大,寧靜的環境和機場有着很大的對比。

甫走進HAESL的維修設施,已感受到和機場的環境截然不同 ─ 這裏沒有飛機升降的呼嘯聲、手推行李車的碰撞聲,又或是旅客的喧鬧聲;面積達十多萬平方呎的大修廠房相對寧靜,只偶爾聽到機械運作或員工之間的交談,一時間令人難以想像這是修理飛機引擎的地方。放眼過去,一副又一副飛機引擎整齊有序地排列在左右兩邊,有些已被拆解成部件等待整修。

 

化整為零 再化零為整

麥德光是HAESL的引擎大修工程師,由19歲入行至今已有25年引擎維修經驗。他指着眼前足足有一層樓高的飛機引擎解釋道:「維修一個咁大嘅引擎,首先要將佢分開成主要嘅組件,然後再細分成零件維修。」一個引擎的組件共有八個,分別為低壓增壓機、中壓增壓機、中段軸承箱、高壓系統、中壓渦輪機、外置齒輪箱、低壓增壓機保護罩及低壓渦輪機;而八件組件可以分拆成超過一萬個部件。

麥德光(左)和同事合力將引擎分拆成主要組件。

麥德光(左)和同事合力將引擎分拆成主要組件。

「由拆解、清潔、打磨、檢查、測試到再組裝,成個維修過程差唔多要60日。」麥德光說:「有啲(引擎)入嚟係定期維修,亦都有啲係因為組件出現問題,或者係漏油、吸咗啲冰塊入去之類,總之每個引擎都有一個故事。」作為引擎大修工程師,他負責拆解和組裝主要部分,以及最後把關確認簽核,可謂從頭到尾見證着引擎大變身,「經歷咗眾多工序之後,最後去cert (簽核)引擎嗰一刻就好似睇住個病人好番出院咁,係最有成功感嘅。」

工作人員正在安裝引擎扇葉組件。

工作人員正在安裝引擎扇葉組件。

外勤維修 引擎大國手                 

麥德光亦是全亞洲極少數擁有孔探打磨(Boroblending)資格的引擎維修工程師。「所謂Boroblending,其實有啲似去醫院做內窺鏡同微創手術咁,探嘴上面有個鏡頭,可以睇清楚引擎入面嘅情況,進行精細嘅打磨。」每年共約有200部引擎在HAESL的廠房進行大修,麥德光除了在廠房工作外,大約每個月都會到機場數次作外勤維修,通常是由於飛機引擎的問題不至於要「入廠」,但亦須即時進行內部維修。「唔使成副引擎拆落嚟,慳番好多時間;有時我都須要去外地出差,喺當地做維修工作。」

麥德光示範使用孔探打磨儀器維修引擎內部。

麥德光示範使用孔探打磨儀器維修引擎內部。

千錘百煉 金漆招牌

HAESL的另一楝大樓用作處理零件的維修工序,內裏設有多部大型先進維修機器,麥德光說例如電腦數控的五軸鑼床及雷射燒焊機,就是負責鑽孔、切割及焊接等工作。除了大型機器外,亦有不少技術人員利用工具,細心地人手打磨部件。整個樓層亦根據不同工序及部件,劃分為多個部別,分工極之仔細。

其中一部電腦數控的五軸鑼床,外型充滿科技感。

其中一部電腦數控的五軸鑼床,外型充滿科技感。

「雖然飛機引擎部件睇起嚟同其他機器冇乜分別,但其實無論係用料或者造價都有好大差別。」麥德光指向旁邊的一組零件說:「呢一組係引擎固定架,你唔好睇佢好似普通一堆鐵咁,其實佢嘅造價同一架遊艇差唔多。」他輕描淡寫地說,實在令人難以置信眼前的組件價值連城。

另一組機器則以鐳射進行燒焊。

另一組機器則以鐳射進行燒焊。

「Rolls-Royce廠對每一件零件嘅維修都有極嚴格要求,我哋總共有九個得到Rolls-Royce『金級』頂級認證嘅『優質中心』,係Rolls-Royce維修廠中攞得最多『金級』嘅公司。」麥德光說。每個「優質中心」都只負責維修一個組件,其專門程度可見一斑。他強調:「機場做嘢最緊要係效率,但喺呢度最緊要精細。」

這一組引擎組件,造價相當於一架遊艇。

這一組引擎組件,造價相當於一架遊艇。

認真才會贏

20多年前他中學畢業後入行當學徒,但求學到一門專業手藝,回想起當年,他說:「啟德年代,邊度有冷氣廠房咁好呀?大家一開工就第一時間去搵風扇!」時至今日,引擎維修已發展成高科技、自動化的專門行業。總括多年經驗,麥德光說:「呢行最重要始終係細心同有耐性,拆件、維修、組裝,一唔細心就會有錯漏,而且好多時都係重覆做同一種工序,如果怕悶、無耐性就麻煩啦。」說到工作滿足感,他坦言:「我哋做工程嘅好簡單,只要認真cert到一副引擎,證明完成維修可以安全運作,就已經好滿足!」

引擎維修是相當專門的行業,講求精細。

引擎維修是相當專門的行業,講求精細。

完成維修後,引擎會在引擎測試間內進行測試,確保正常運行。

完成維修後,引擎會在引擎測試間內進行測試,確保正常運行。

引擎測試透過多組監察設備採集數據。

引擎測試透過多組監察設備採集數據。