_LAM1899-Edit (800x534)

辦公室內對講機聲、電話聲此起彼落,一個個電腦屏幕顯示着各種複雜的圖案,房內各人一邊全神貫注地留意屏幕上的訊號變化,一邊不停地接聽電話,忙得不可開交。別誤會,這裏不是股票交易所,而是機場故障應變小組的辦公室。

 

風火水電 瓣瓣要掂

這個小組負責綜合處理機場設施的緊急技術問題,由客運大樓冷氣、供水系統、登機橋,以至行李處理系統及飛行區燈號等,都是他們的工作範圍。小組成員大多是經驗豐富的工程及維修部同事,對機場不同設施的結構有深切了解。

_LAM1828-Edit (800x534)

故障應變小組約有60位成員,須24小時輪班工作,梁志平就是其中之一。「我哋主要喺兩方面接case。第一係由前線運作同事報信息入嚟,啲信息會轉做一張job card,顯示有咩要跟進;第二就係打電話入嚟喇。」梁笑着說:「宜家仲有第三個渠道,就係WhatsApp。」

 

反應迅速 判斷準確

偌大的機場有數以百萬計的儀器及零件,當中任何一個地方發生問題,都可能會由故障應變小組處理,工作量及繁複程度可想而知。小組每天接收數百宗大大小小、不同類型的個案,這些個案會分別由四個小隊處理,包括建築及基礎建設、機電系統、土木工程,以及行李處理及飛行區特別系統。在機場工作了18年的梁志平說:「雖然每個同事都有自己睇開嗰瓣,不過對其他系統都要有一定了解,就好似急症室醫生,咩都要識,有需要時先可以互相照應,而且要隨傳隨到,打風落雨都唔例外。」

「不過我哋背後仲有大靠山嘅,就係所有工程及維修部同事,如果唔係我哋得嗰幾十人,日日有幾百個case,點做得掂!」

面對複雜的系統,梁志平都瞭如指掌:「熟悉機場各個系統,先可以盡快諗到方法應付問題。」

面對複雜的系統,梁志平都瞭如指掌:「熟悉機場各個系統,先可以盡快諗到方法應付問題。」

故障應變小組成員還有一個重要的共通點,就是反應快、夠果斷。

「技術問題對機場運作嘅影響可大可小,我哋接到case一定要迅速分析情況,決定應對方法。」梁以之前發生的一宗個案為例:「嗰次一隻1 500KVA嘅高壓火牛壞咗跳掣,係我哋第一次面對呢個情況。」機場電掣房有數組高壓火牛,每組供電給機場不同的系統及租戶。「當時心諗,如果要立即搶修隻火牛,都要一段長時間。我哋即刻計數,評估完後認為另一組火牛可以承擔起跳掣火牛嘅電力負荷,就立即以相關裝置切入,將受影響系統恢復。」小組憑着專業知識及經驗,當天只花了11分鐘便令電力恢復,迅速的反應和準確的判斷更獲得上司表揚。

 

顧客服務 一樣要識

有別於一般人對工程人員的印象,梁志平說起話來滔滔不絕,口才了得,不說還以為是資深的銷售人員。他笑着解釋說:「我哋有時需要同租戶接觸,所以都要識啲顧客服務技巧。」

梁續解釋:「我哋日日收咁多case,梗要分先後,譬如有鋪頭壞咗盞燈,對旅客嚟講影響相對小,係非緊急事件,未必第一時間處理。但個客點會知你其他地方發生咩事,梗係認為你應該第一時間幫佢搞掂。佢打嚟追問,你點樣應對,同喺有限資源下盡快幫個客解決問題,都係一門學問。」

故障應變小組除了要應對技術故障,平日也需外出監督各樣恆常維修工作。

故障應變小組除了要應對技術故障,平日也需外出監督各樣恆常維修工作。

 

千奇百趣 工作添生趣

在機場出現的技術問題林林總總,有些個案看似簡單,但實際上並非容易解決。梁舉例說:「好似跳電掣搞到停冷氣,喺屋企就話啪個掣可以好快開番,但機場冷氣系統比家用嘅大型得多,重啟需時都長啲。而且有啲機所在位置,可能要得到政府部門許可先可以入,嗰度都已經花咗唔少時間。」

另外更不乏千奇百怪的個案,例如曾經有旅客不小心將護照卡在客運大樓圓柱旁的地板,故障應變小組要馬上拆掉不銹鋼板將之取出;又試過有旅客的護照跌進機橋邊位,小組也要快速從隙位拾回護照。

梁志平身後是機場其中一個冷氣系統。一號客運大樓共有六部這樣大型的冷氣系統,持續為客運大樓製冷。

梁志平身後是機場其中一個冷氣系統。一號客運大樓共有六部這樣大型的冷氣系統,持續為客運大樓製冷。

每天應付緊急情況,工作壓力一定不少,梁志平在放假時會行山及游水,放鬆身心,更喜歡相約同更同事一起行山玩樂,在紓緩壓力之餘,亦可培養默契。

 

#機場神奇俠 #萬能機電王 #隨機應變 #故障應變小組 #工程 #風火水電