走進香港國際機場客運大樓,經過多重保安檢查後,終於來到位於地庫的行李處理大堂。在這個繁忙的地下世界,牽引車拖着一列列拖卡穿梭來往,拖卡內放滿了各式各樣、大大小小的行李;舉目四望,一條條行李輸送帶縱橫交錯,不停運轉。

_CX_0394

於處理過境行李的區域,小娟正聚精會神地為經過面前的行李貼上貼紙。這些看似普通的貼紙,原來是RFID(無線射頻識別技術)晶片標籤。所有由香港出發的行李寄艙時掛上的標籤都會內置這些晶片,讓行李處理系統可快速讀取晶片內每件行李的資料,再自動將行李送到所屬航班的輸送帶。既然出發行李都附有RFID晶片,那為甚麼還要為面前這些行李貼上晶片標籤?小娟解釋道:「過境行李因為唔係喺香港出發,所以唔會有晶片標籤,佢哋喺進入行李處理大堂輸送帶前,要靠我哋人手補貼上晶片標籤,先可以繼續餘下嘅旅程。」她又說:「不過唔係件件過境行李都要貼晶片,行李過系統時上面着綠燈,即係行李本身已經有晶片標籤,唔使黐。」

_CX_0368

這張橙色小貼紙就是RFID晶片標籤,其資料讀取率平均約為97%,遠高於條碼標籤平均約80%。

 

眼明手快最緊要

到底一天要處理多少件沒有附RFID晶片的過境行李?小娟邊換新貼紙邊答道:「我無仔細計算過,但我每一更用9至10卷,都有成幾千件行李架,忙起上嚟十幾卷都有!」但見一件件行李在小娟面前急速掠過,會不會偶爾失神或錯手漏貼?小娟馬上示範將幾張晶片預先貼在手指頭上,自信滿滿地說:「呢啲叫眼明手快,準備定咪無走雞囉。」她續說:「萬一貼漏後面仲可以補飛,個系統會將件行李揀出嚟,等同事可以補貼番晶片標籤喺件行李上。」

香港國際機場早在2005年開始已率先使用RFID技術。傳統的條碼技術可能會因為標籤被遮蔽,令掃描器未能讀取標籤資料;而RFID的掃描器則能以360度全方位掃描標籤,不但可靠,更能加快行李處理速度。雖然RFID晶片標籤無須貼在指定的平面上,但為了萬無一失,一般會選擇貼在行李上比較平滑的表面。那有甚麼會難倒工多藝熟的小娟呢?她笑說:「有啲特別形狀嘅行李要特別處理囉,例如單車、電視、高爾夫球棍,試過有啲圓碌碌嘅行李,都唔知應該黐邊度!」

_CX_0416

千手觀音?小娟笑說:「趁行李未到,貼定啲標籤上手準備定先啫。」

 

工作天天不同

除了貼RFID晶片標籤還有甚麼工作?「開心果」小娟笑咪咪說:「黐晶片只係我哋其中一樣工作,我哋仲有其他嘢做架,例如去七樓登記大堂收啲客嘅特大行李,每個崗位大家輪住嚟做。做其他位置就要多啲同人溝通囉,因為要嗌下對講機、同其他同事合作又會對到啲客。不過我好鍾意講嘢,所以對我嚟講無難度。」

最後,問到小娟工作以外的活動,她興奮地說:「我最鍾意放假時約埋班同事,幾個一齊去旅行,網上有啲超平機票,要鬥快搶架!叫做『秒殺』呀,你有無聽過?」果然是眼明手快!

 

#機場 #寄艙行李#RFID #標籤#過境行李#眼明手快