_LAM6780-Edit small

夜深,遼闊的機場跑道仍然閃爍着無數燈光。香港國際機場北跑道經過了整天數以百計的飛機升降,這刻終於能稍稍安靜下來,好讓機場一眾夜行俠出場──跑道維修組的賴軍伴着一架巨大的洗膠車在跑道上前進。他拿着電筒專注地俯身檢查跑道表面,監控清洗過程。洗膠車以相當於步行的速度緩緩向前,在連綿不斷的跑道上留下筆直的軌跡。

跑道表面為甚麼會有膠呢?原來,飛機降落時會在跑道滑行100至800米,飛機轆高速轉動時,輪軚表面因摩擦受熱溶解,在跑道表面殘留膠屑。「啲膠如果唔清走,積到好厚嘅話,飛機會跣軚,好危險架!」阿軍肉緊地說,然後講解洗膠車的操作原理:「洗膠車會用三萬幾磅力嘅水打落去跑道表面,將膠打成粉末,然後喺一瞬間吸走!」

_LAM6998-Edit-3 small

阿軍如數家珍般介紹洗膠車的功能,高達三萬磅力的水便是由底部的細孔中噴出。

呢啲只得機場有!

跑道維修組除了洗膠之外,還要保養地上的標記線,為褪色的標記噴上新油漆。「停機坪、停機位、跑道、滑行道,基本上你喺禁區地上面見到嘅所有標記,啲泊位呀、跑道上面啲線,白、黃、紅、藍、黑色…都係我哋噴架!」阿軍純熟地開動小型噴油車示範。「呢啲噴油車同出面馬路嗰啲唔同,係用噴漆而唔係鋪上去,所以仔細好多!」至於跑道上的標記線,則要用上大型的噴油車。阿軍說,用作指引飛機升降的跑道標記最重要是要夠直。「要時刻確保噴得夠直,其實都好花精神,更加要經驗搭救!」

「我好鍾意飛機……嗯,其實所有機械嗰啲都鍾意!呢份工可以入禁區,咁近距離望到飛機,做其他工就唔會有呢啲機會!」阿軍從事跑道維修工作已超過十年,但熱誠不減,童心依然,一說到跑道維修組的不同機械便滔滔不絕地介紹,像個向朋友興奮地展示玩具的小孩。

_LAM6977-Edit small

機場飛行區裏大大小小的標記,都是由小型噴油車噴塗,而跑道線的油漆則由較大型的噴油車負責。

轉過頭來,飛機已即將着陸!

除了在夜間進行噴油及洗膠工作,跑道維修組還有一項任務,就是清理跑道上的異物(行內稱為FOD,Foreign Object Damage)。阿軍說:「多數係由其他地方吹過嚟嘅膠袋、報紙等 雜物,唔好睇小佢哋,如果捲咗入飛機引擎,後果好嚴重!」

與其他維修工作不同,異物清除需要同時在關閉及運作中的跑道上進行,的確是一大挑戰。縱使是凌晨時分,運作中的跑道升降依然頻繁,在飛機升降之間,只有數分鐘時間讓維修員駕駛掃除車進入跑道。「出到跑道範圍,要跟足航空控制塔指令,入早咗、出遲咗,又或者用錯出入口,都有可能直接影響跑道運作,係大忌!」

阿軍憶述早年前,一個人駕駛掃除車進入運作中的跑道,在迅速掃除異物後,按照控制塔指示離開跑道範圍,轉過頭來,飛機已即將着陸!「聽起嚟好似好驚險咁,但做咗咁多年乜都慣咗喇!最緊要係保持淡定,聽從塔台指揮,咁就一定冇問題。」阿軍輕描淡寫地說。由於有些時候需要在運作中的跑道工作,所以駕駛掃除車的均是熟悉機場運作、經驗豐富的同事,新人入行則通常由油漆工作開始學起。

_LAM7099-Edit small

入行前阿軍曾於電影業工作,亦做過地勤,但跑道維修一做就是15年,原因不外乎是工作帶來的滿足感,還有家人的支持。

日夜顛倒 全靠家人體諒

「入油、試機、入水,凌晨一點半開始洗膠,五點半要清完,八點前要開返條跑道,日頭好多飛機要升降架嘛!」阿軍自香港國際機場啟用後便在機場工作,加入機場維修組至今已經15年,太太跟兒子都習慣了他的工作時間:「喺機場做預咗架喇!一星期有三日假期都會陪屋企人,太太都好體諒,會就我輪班時間放假。」

跑道上迴盪着洗膠車的水聲,高大的阿軍背着遠處燈火通明的機場客運大樓,站直身子,鎚了兩下腰背,放鬆一下繃緊的神經。「係好攰架,但呢份工好有挑戰性,有滿足感,第二度俾唔到我!」旭日初升,當晚的維修工作已大致完成。在確認跑道準備就緒後,一班夜行者便會悄然離開,跑道將會再次迎接第二天的升降。

_LAM6840-Edit small

深宵在跑道上工作,身邊只有一部對講機、一架車,以及天空上的飛機,是對膽量及判斷力的一種考驗。

機場話理知

機場停機坪除了有七彩繽紛的飛機外殼,連飛行區地面的油漆也有多種顏色,功用各有不同:

停機坪地面標記

1 2 3

 

跑道及滑行道標記

4 5 6 7

 

#機場神奇俠#跑道保養 #無名英雄 #機場 #禁區 #無人之境 #安全升降